امروز : چهار شنبه ۵ اردیبهشت |

تاریخچه

امروزه كشورهاي اسلامي با برخورداري از منابع فراوان طبيعي و انساني، از بسترهاي مناسب و ارزنده براي توسعه همكاري ها در تمامي زمينه ها برخوردار مي باشند و توجه به اين مهم مي تواند زمينه گسترش همكاري هاي همه جانبه اين كشورها را فراهم كند

به همين منظور در سپتامبر 1995، گروهي از تجار و كارآفرينان مسلمان شبكه اي را براي گسترش فعاليت هاي اقتصادي در لاهور تأسيس نمودند. پس از برگزاري موفقيت آميز دومين كنگره در نوامبر 1996 در تركيه، دفتر مركزي اين تشكيلات به استانبول انتقال يافت و هم اكنون بيست و هفت كشور عضو اين شبكه بين المللي مي باشند كه در هر كشور بر حسب مقررات آن كشور نامگذاري شده است.
 در تركيه International Business Forum، در مالزي Independent Business Fellowship و در ايران به نام مجمع ايران براي فردا – توليد و صادرات Iran Business for Future به ثبت رسيده است.
IBF ايران،  به عنوان يکی از تشکل های وابسته به اتاق بازرگانی صنايع و معادن ايران و عضو ايراني اين سازمان بين المللي است كه به صورت يك سازمان غيردولتي (NGO) براساس قوانين جمهوري اسلامي ايران با هدف گسترش روابط و همكاري هاي اقتصادي بين اعضاي ايراني و ساير كشورها به ويژه در راستاي توسعه صادرات ايران فعاليت مي كند.
مجمع ایران برای فردا از بدو تاسیس تا کنون حضور در ششمین کنگره کارافرینان و بازرگانان مسلمان IBF در مالزی (مرداد 1381) ,  برگزاری هفتمین کنگره  IBFدر تهران (مهر ماه 1382 ),حضور در هشتین کنگره و دهمین نمایشگاه بین المللی موسیاد (شهریور 1383) وچهاردهمین دوره در استانبول(مهر 1393)،حضور در نوزدهمین دوره در قطر(1394) و بیستمین دوره در استانبول (1395) ،برگزاری و حضور در چندمین گردهمایی داخلی را در کارنامه خود دارد.

 
974
close button