نایبرئیس اتاق ایران با بیان اینکه پیوستن ما به سازمان تجارت جهانی که 7 سال از آن عقب ماندهایم و عمل کردن براساس قوانین آن، انگیزه داخلی برای افزایش بهرهوری را افزایش میدهد، عنوان کرد: پس از پیوستن به سازمان تجارت جهانی کالا با قیمت و کیفیت مناسب عرضه میشود و از فضای رقابتی خوبی برخوردار خواهیم شد.
پدرام سلطانی گفت: برای رسیدن به هدف یادشده لازم است، مزیتهای نسبی خود را بشناسیم تا بتوانیم در بازارهای هدف با توجه به شرایطی که داریم، رفتار کنیم.
وی درباره حضور در نمایشگاههای بینالمللی و ایجاد فرصت برای تجار و بازرگانان ایرانی گفت: حضور تولیدکنندگان و بازرگانان در نمایشگاههای بینالمللی و بهویژه نمایشگاههایی که از نظر اجرایی و برگزاری اهمیت بالایی دارند و شناختهشده هستند در بازاریابی و کمک به آنها برای صادرات اهمیت زیادی دارد.
سلطانی با بیان اینکه این نمایشگاهها فرصتی برای حضور در بازارهای هدف و شناخت ویژگیهای تولیدکنندگانی است که میتوان در تولید به چشم رقیب به آنها نگاه کرد، ادامه داد: مشخصاً نمایشگاههایی چون نمایشگاه روسیه که در مسکو برگزار میشود، با توجه به اهمیتی که دارد، بازار هدف قابل توسعهای برای صادرات است.
وی تاکید کرد: شناخت بازار، شناخت سلایق مشتریان، تسلط بر قوانین و مقررات تجاری و امر خریدوفروش در این بازارها با حضور در نمایشگاهها میسر میشود.
سلطانی تاکید کرد: در این نمایشگاهها همچنین فرصت انعقاد تفاهمنامهها و قراردادها بین کشورهای مختلف در زمینه تجاری بهوجود میآید.
وی خاطر نشان کرد: اگر کشور ما با استفاده از تعرفههای ترجیحی و امتیازاتی جریان مبادله را تسریع کند و به گزینش بهینه کالا بپردازد و همچنین مسیر حملونقل کالا را تسهیل و شرایط آن را آسانتر سازد، در هزینههای تجاری صرفهجویی بسیاری کرده است و در این صورت میتواند کالا را با استفاده از بهترین روش و سریعترین راه به مقصد برساند. |