رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه" منطقی ترین روش برای کاهش و کنترل قاچاق سوخت، واقعی کردن قیمت آن است" تصریح کرد: بهترین راهکار جانبی تا زمان اعلام نرخ واقعی گازوئیل، سهمیه بندی سوخت بر اساس پیمایش است.
مسعود خوانساری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به اجرای طرح سهمیه بندی سوخت بر اساس پیمایش و تاثیر آن بر میزان کاهش قاچاق آن اظهار داشت: با اجرای این طرح شاهد جلوگیری از قاچاق روزانه بین سه تا چهار میلیون لیتر سوخت از مصرف روزانه 57 میلیون لیتر گازوئیل در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور خواهیم بود.
وی افزود: بهترین و استانداردترین روش کنترل و کاهش قاچاق سوخت، واقعی کردن قیمت آن است. به طوری که عرضه گازوئیل به قیمت 300 تومان در برابر نرخ جهانی 1500 تومان به ازای هر لیتر اقدامی غیر منطقی محسوب می شود.
جلوگیری از قاچاق چهار هزار لیتر سوخت در روز رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در دولت اصلاحات با تاکید بر استفاده از راهکارهای جانبی تا زمان واقعی شدن قیمت سوخت تصریح کرد: طرح "سهمیه بندی سوخت بر اساس پیمایش" بهترین روش قابل اجرا برای کاهش قاچاق سوخت و نیز کنترل مصرف گازوئیل خارج از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای محسوب می شود.
|