امروز : چهار شنبه ۵ اردیبهشت |

اطلاعیه و اخبار -معرفی رئیس هیأت مدیره مجمع ایران برای فردا-تولید و صادرات به عنوان فعال موفق اقتصادی در نشریه آسیا
معرفی رئیس هیأت مدیره مجمع ایران برای فردا-تولید و صادرات به عنوان فعال موفق اقتصادی در نشریه آسیا
 
معرفی رئیس هیأت مدیره مجمع ایران برای فردا-تولید و صادرات به عنوان فعال موفق اقتصادی در نشریه آسیا
 :  تیتر خبر
1394/11/10
 :  تاریخ

علی محمودی سرای
علی محمودی سرای در مهرماه 1336 در روستای سرایِ جزیره اسلامی ، ازتوابع شهرستان تبریز در خانواده ای متوسط و مذهبی متولد شد.پس از اتمام دوران ابتدایی در زادگاه خود، به امید تحقق آرزوهای خود و پیشرفت به تهران عزیمت کرد و مشیت الهی اورا در سر راه یکی از فعالان حوزه حمل و نقل قرار داد و به این ترتیب وی قریب به چهل سال در حوزه حمل و نقل بین المللی  فعالیت می کند. او موفق شد در طی این سال ها با تکیه به الطاف الهی و تلاش و پشتکار خود گروه  شرکت های حمل و نقل بین المللی و کشتیرانی حامل را تأسیس و اداره کند. او همینک رئیس هیأت مدیره مجمع ایران برای فردا، ، نائب رئیس فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران ، ،عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن و کشاورزی ایران ، عضو هیأت مدیره انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران است.  و ی در سال 1389 موفق به دریافت لوح و تندیس کارآفرین و مدیر نمونه در بخش حمل و نقل بین المللی  از سوی وزارت راه و شهرسازی شده است و اینها بخشی از موفقیت های این مدیر موفق و نمونه صنعت حمل و نقل بین المللی کشور می باشد.



علی محمودی سرای در اول مهرماه 1336 در روستای سرای ِجزیره اسلامی، از توابع شهرستان تبریز در خانواده ای متوسط و مذهبی متولد شد .پیشه پدر در روستا،کشاورزی بود و او دوران ابتدایی را در همان روستای سرای گذراند. در سال 1349 با اتمام دوران ابتدائی برای ادامه تحصیل و در جست و جوی پیشرفت و تعالی بیشتر علیرغم مخالفت اولیه پدر در نهایت با دعای خیر او به تهران عزیمت کرد. در تهران با توصیه نامه ای که پدر به وی داد نزد یکی از دوستان او که صاحب بقالی در خیابان پاستور بود،  مراجعه نمود. علیِ نوجوان روزها در بقالی به کارکردن و شبها به ادامه تحصیل می پرداخت، مجاورت بقالی با منزل مرحوم زنده یاد حاج محمد علی سیگاری مدیر عامل و صاحب شرکت حمل و نقل بین المللی هیرش ایران موجب آشنایی و زمینه شکل دهی به مسیر آینده کاری محمودی سرای را فراهم نمود .                                 
ابتدا به عنوان نماینده گمرک شرکت هیرش کار خودرا آغاز کرد و آشنایی او با زبان ترکی آذری موجب موفقیت او در تعامل با رانندگان ترک را فراهم کرد و عملاً رابط میان شرکت ها و رانندگان ترک با ایران شد. با گذشت زمان و ضرورت آشنایی با زبان ترکی استانبولی سبب شد در سال 1354 برای آشنایی و فراگیری این زبان به رایزنی بازرگانی ترکیه در تهران مراجعه کرده و یک دوره فشرده را بگذراند .این روند تا اتمام دوران تحصیل در مقطع دیپلم ادامه داشت و عملاً کار و تحصیل را توأمان به پیش برد.
وی تا سال 1353 در شرکت هیرش مشغول به فعالیت بود و از این سال در شرکت حمل و نقل بین المللی هرالد به عنوان مدیر ترافیک استخدام شد. او همزمان ارتباط خودرا با شرکت های حمل و نقل بین المللی ترکیه تعمیق و تعاملات خودرا با شرکت های حمل و نقل آلمانی نیز آغاز نمود. ضرورت فراگیری زبان آلمانی برای گسترش فعالیت های بازرگانی سبب شد به مونیخ عزیمت کند و یک دوره آموزش زبان آلمانی را نیز در این کشور بگذراند.
با وقوع انقلاب اسلامی و تحولاتی که در همه عرصه های اقتصادی در کشور به وقوع پیوست با تجربه های ارزشمندی که در طی سال های گذشته بدست آمده بود و ضرورت و نیازی که کشور برای توسعه مناسبات اقتصادی احساس می کرد وی  با مشارکت چند تن از همکاران امتیاز شرکت حمل و نقل بین المللی کاروان بار را خریداری نمود و با اخذ نمایندگی شرکت های ترکیه ای و آلمانی که از قبل با انها در ارتباط بود توانست فعالیت های خودرا گسترش بخشد او در ادامه برای گسترش فعالیت های خود و در سال 1359 شرکت حمل و نقل بین المللی و کشتیرانی حامل را راه اندازی نمود.
با آغاز جنگ تحمیلی و با گسترش جنگ به مناطق جنوبی و بندری ایران و مشکلاتی که در عرصه حمل و نقل دریایی به وجود آمد اهمیت حمل و نقل جاده ای در کشور بیش از پیش  آشکار شد و با توجه به نیاز و ضرورت کشور به حمل و نقل در حوزه کالا و خدمت رسانی به مردم در تأمین مایحتاج خود ،همگام با سایر هموطنان که در عرصه دفاع از کیان کشور مشغول بودند، به منظور جلو گیری از آسیب به روحیه عمومی  و اعمال فشار بر عرصه اقتصادی در این حوزه به خدمت به میهن اسلامی همت گماشت.
با گذشت  زمان و با احساس ضرورت نسبت به تجهیز شرکت در طی ده سال ناوگان شرکت حامل به بیست دستگاه کامیون و بارگیر مجهز شد و با توسعه و گسترش فعالیت های شرکت ابتدا اقدام  به خرید پایانه در جاده مخصوص تهران-کرج و سپس به نوسازی ناوگان جاده ای همت گماشت و عملاً با گسترش حوزه عمل فعالیت شرکت حامل تبدیل به گروه شرکت هایی شد که در عرصه های هوایی ،جهانگردی ، کریر، فورواردی ،کشتیرانی، امور نمایشگاهی و البته حمل و نقل جاده ای بین المللی فعالیت می کرد.
امروز پس از گذشت چهل سال فعالیت در عرصه حمل و نقل بین المللی شرکت حامل دارای بیش از 100نفر پرسنل، 26 کامیون تریلر و بارگیر ،یک پایانه استقرار ناوگان و دفاتر و شعباتی در شهرستانها و نقاط مرزی می باشد. وی بتدریج علاوه بر گذراندن دوره کاردانی حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی، دوره فیاتا(دوره تخصصی حمل و نقل بین المللی) و دوره مدیریت حمل و نقل بین المللی  را نیز سپری نمود تا عرصه علم و عمل را قرین هم سازد.
علی محمودی سرای پس از چهل سال تجربه و فعالیت در عرصه حمل و نقل بین المللی بر اهمیت سرمایه گذاری در این زمینه و لزوم رقابت با سایر کشورها در حوزه حمل و نقل تاکید دارد.او همچنین به ضرورت به روزرسانی ناوگان حمل و نقل و تطبیق با شرایط پساتحریم توجه دارد و معتقد است در صورت همدلی مسئولان و فعالان عرصه  حمل و نقل می توان به موفقیت های بزرگی دست یافت.
برخی از سمت های او عبارتند از :
    مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره گروه شرکت های حمل و نقل بین المللی حامل
    عضو هیأت رئیسه مجمع بین المللی بازرگانان مسلمان
    رئیس هیأت مدیره مجمع ایران برای فردا
    عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ،صنایع ، معادن و کشاورزی ایران
    عضو کمیسیون حمل و نقل ،لجستیک و گمرک اتاق ایران
    عضو هیأت مدیره انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران و مسئول میز ترکیه
    نائب رئیس فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران
    کارآفرین و مدیر نمونه در بخش حمل و نقل بین المللی
    مدیر موفق حمل و نقل از سوی وزارت راه و شهرسازی در سال های 88 و 89


وی بعلاوه در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود در کارهای خیریه و عام المنفعه نیز مشارکت داشته و عضو هیأت موسس و هیأت امنای صندوق قرض الحسنه موسی بن جعفر (ع) نیز می باشد.

 

 
246
close button