امروز : شنبه ۱ اردیبهشت |

اطلاعیه و اخبار - حداقل 10 شرکت کشتیرانی خصوصی واقعی قدرتمند در یک دهه آینده نیاز داریم/
 حداقل 10 شرکت کشتیرانی خصوصی واقعی قدرتمند در یک دهه آینده نیاز داریم/
 
حداقل 10 شرکت کشتیرانی خصوصی واقعی قدرتمند در یک دهه آینده نیاز داریم/
 :  تیتر خبر
1394/06/14
 :  تاریخ

عضو انجمن پایانه‎داران بنادر ایران با تاکید بر اینکه اتکا به یک شرکت بزرگ کشتیرانی به معنی نشان دادن سیبل بزرگ به دشمن است، گفت: لازم است با حمایت واقعی از دیگر شرکت های حمل و نقل دریایی ظرف حداکثر یک دهه شاهد 10 شرکت کشتیرانی واقعی خصوصی در این صنعت باشیم.

بهزاد سیف اللهی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به اینکه کشتیرانی صنعتی استراتژیک برای هر کشوری است که به دریا دسترسی دارد، و حتی آن هایی که دسترسی مستقیم ندارند، اظهار کرد: در عین حال همان طور که در دوره تحریم شاهد بودیم این صنعت نیز آسیب پذیر است.

وی افزود: اگر نقطه اتکای کشور تنها به یک شرکت هرچند بزرگ و دارای رتبه بالا باشد، به معنی نشان دادن سیبل بزرگ تری به دشمنان برای هدف گیری است و به راحتی می تواند تحت فشار دولت های متجاوز قرار گیرد.

لزوم حمایت واقعی از دیگر شرکت های حمل و نقل دریایی
سیف اللهی با تاکید بر لزوم حمایت واقعی از دیگر شرکت های حاضر در عرصه حمل و نقل دریایی، تصریح کرد: به این ترتیب می توانیم ظرف حداکثر یک دهه شاهد حضور 10 شرکت کشتیرانی واقعی خصوصی در این صنعت باشیم که اگرچه ممکن است به بزرگی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نباشند، اما می توانند رتبه ای مناسب در جهان را کسب کنند.

وی تصریح کرد: این عمل می تواند آسیب پذیری ما در شرایط بحران های بعدی را به شدت کاهش دهد، زیرا تجارب دوره تحریم نشان داد که تحریم یک شرکت خصوصی به راحتی قابل انجام نیست.

عضو انجمن پایانه‎داران بنادر ایران با اشاره به تاثیرات برداشته شدن تحریم بر کشتیرانی ایران گفت: اگر منظور از نوسازی، تامین تسهیلات برای توسعه شرکت های کشتیرانی و تعدد کشتی های در اختیارشان است با آن موافق و به ارکان نظام توصیه می شود هر چه سریع تر به این کار مبادرت نمایند.

وی در ادامه توضیح داد: اما اگر منظور، نوسازی ناوگان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است به نظرم بهتر است مدتی به حال خود گذاشته شوند تا با اتکا به توانایی صاحبان سرمایه خود در بازار آزاد کشتیرانی تمرین رقابت نمایند.

عضو اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره تاثیر لغو تحریم بر عملیات بانکرینگ یا سوخت رسانی به کشتی ها، گفت: عملیات بانکرینگ موضوعی کاملا تخصصی است و ارتباط خاصی با تحریم ها ندارد.

وی با تاکید بر اینکه داشتن زنجیره ای از اطلاعات و ارتباطات با شرکت های کشتیرانی، ایجاد اعتماد، بازاریابی و تحمل رکود حاصل از کاهش فعالیت های تجاری دریایی، لازمه انجام عملیات بانکرینگ است، گفت: اگرچه تحریم باعث سخت شدن شرایط شد، اما شرکت های فعال در این بازار توانستند مشکلات انتقال پول را حل نمایند.

 

 
2619
close button