امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت |

اطلاعیه و اخبار -نشست اعضای انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین المللی با رییس اتاق تهران
نشست اعضای انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین المللی با رییس اتاق تهران
 
نشست اعضای انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین المللی با رییس اتاق تهران
 :  تیتر خبر
1394/03/28
 :  تاریخ

 رییس اتاق تهران در نشستی که با حضور فعالان صنعت حمل و نقل برگزار شد از شکل‌گیری کنفدراسیون حمل و نقل در آینده‌ای نزدیک خبر داد. مسعود خوانساری در این نشست با تاکید بر اهمیت نقش صنعت حمل‌ونقل در اقتصاد کشور اعلام کرد که کنفدراسیون حمل‌ونقل برای انسجام بیشتر تشکل‌های این حوزه و پیگیری مسایل و مشکلات فعالان این صنعت تشکیل می‌شود.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، روز گذشته، بیش از 100 نفر از اعضای انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی ایران در اتاق تهران گردهم آمدند تا درمورد انتظارات دوجانبه تشکل‌ها و اتاق تهران از یکدیگر، چگونگی مشارکت بیشتر تشکل‌ها درتصمیم‌سازی‌های اتاق و نیز آینده این انجمن صنفی، گفت‌و‌گو کنند.
مسعود خوانساری سخنانش را با بیان توضیحاتی درباره وضعیت کنونی اقتصاد ایران آغاز کرد وگفت: «سال1394سال دشواری به نظر می‌رسد؛ از آن جهت که تحریم‌ها هنوز لغو نشده و رکود همچنان حاکم است. دراین شرایط نیز بخش‌های صنعت و بازرگانی، بیشترین فشار را متحمل شده‌اند.» او در ادامه ضمن ابراز امیدواری نسبت به لغو تحریم‌ها گفت: «البته باید این را در نظر داشت که همه مشکلات اقتصادی ایران ناشی از تحریم‌ها نیست.» رییس اتاق تهران افزود: «مقامات ارشد کشور و نیز اغلب سیاستگذاران به این باور رسیده‌اند که اگر در طول دهه‌های اخیر به بخش خصوصی بها داده می‌شد، اقتصاد ایران در شرایط دشوار فعلی با سهولت بیشتری از این گردنه‌ها عبور می‌کرد و در واقع پویایی اقتصاد، مستلزم تقویت بخش خصوصی است.»

وی با اشاره به گزینه محتمل لغو تحریم‌ها و همچنین وظیفه بخش خصوصی در دوران پساتحریم گفت: «بنابراین وظیفه ما این است که در اقتصاد رونق ایجاد کنیم و برای ایجاد این رونق باید بر ظرفیت تشکل‌ها تکیه کنیم.» رئیس اتاق تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیام انتخابات هشتمین دوره هیات نمایندگان که با استقبال بی‌سابقه دارندگان کارت بازرگانی رقم خورد، از ایجاد تغییر در رویکرد اتاق تهران سخن گفت و اینکه اتاق تهران در رویکرد جدید، به سوی بها دادن بیش از پیش به تشکل‌ها حرکت خواهد کرد.
خوانساری از انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تشکل‌ها یاد کرد و گفت: «در دوره جدید هیات نمایندگان به دلیل پرهیز از موازی‌کاری با اتاق ایران، کمیسیون حمل‌و‌نقل در اتاق تهران ایجاد نشد؛ اما در اتاق ایران این کمیسیون تشکیل خواهد شد. در عین حال، اقداماتی که از سال گذشته برای شکل‌گیری کنفدراسیون حمل‌ونقل با عضویت تمامی تشکل‌های حمل و نقلی، اعم از هوایی، ریلی، جاده‌ای و دریایی ادامه خواهد یافت و امیدواریم در تیرماه مجمع این کنفدراسیون تشکیل شده و انتخابات آن برگزار شود.» خوانساری در پایان به فعالان صنعت حمل‌ونقل توصیه کرد که در شکل‌گیری این کنفدراسیون مشارکت فعال داشته باشند.

500 شرکت در عضویت انجمن حمل‌و‌نقل بین‌المللی ایران
سیده فاطمه مقیمی، عضو هیات رییسه اتاق تهران که درعین حال، عضویت هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی ایران را نیز داراست، به پیشینه‌ای از نحوه شکل‌گیری و نیز فعالیت‌های این انجمن طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر حدود500 شرکت در عضویت این انجمن هستند و مهمترین ماموریت آن، ارتقا جایگاه صنعت حمل‌و‌نقل و نیز حمایت از اعضای آن بوده است.» او افزود: «این انجمن، پس از انقلاب حدود هشت هیات مدیره داشته است واکنون در آستانه برگزاری انتخاباتی دیگر و روی کارآمدن هیات مدیره جدید است.»

در ادامه، جواد سمساریلر، رییس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین المللی نیز با اشاره اینکه حوزه حمل‌و‌نقل نیز از ناحیه سیاست‌های تحریمی، آسیب دیده است، نسبت به لغو تحریم‌ها ابراز امیدواری کرد. او افزود: «ماموریت هیات مدیره جدیده انجمن در حال اتمام است و هیات مدیره جدید انتخاب می‌شود تا در دوره جدید این انجمن به سازمانی مداخله‌گر در تصمیم‌سازی‌ها تبدیل شود.» سمساریلر خطاب به اعضای این انجمن گفت: «کسانی که در خود توان مدیریت این انجمن را می‌بینند، نامزد شوند و در هدایت آن طرحی نو در اندازند.»

یک‌صدایی برای تحقق آرمان‌های بخش خصوصی
عطری، از اعضای باسابقه این انجمن در جمع‌بندی موضوعات مطرح شده در این گردهمایی با اشاره به آنچه رییس اتاق تهران در مورد رویکرد جدید اتاق تهران و نیز توجه بیشتر به تشکل‌ها، بر زبان راند، گفت: «تحقق انتظارات بخش خصوصی در گرو یک‌صدا شدن است.» او افزود: «باید رویه‌هایی که منجر به مشارکت بیشتر اعضای تشکل‌ها می‌شود را احصا کرده و آنها را به اجرا بگذاریم.»

اصلاحات در هیات مدیره انجمن حمل‌ونقلی
تاکید بر اصلاحات در ترکیب هیات مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی ایران از دیگر موضوعاتی بود که در نشست فعالان این بخش از اقتصاد کشور شنیده شد، جایی که پیشکسوت صنعت حمل‌و‌نقل ایران بر جایگزینی جوان‌ترها به جای چهره‌های باسابقه در هیات مدیره این انجمن اصرار کرد و یادآور شد که زمینه‌های این تغییر نیز فراهم است. انتخابات انجمن شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی ایران قرار است طی ماه‌های آتی برگزار شود.
همچنین لئون آهارونیان از پیشکسوتان صنعت حمل‌ونقل خواستار ایجاد گروهی از حقوق‌دانان و آگاهان به قوانین در انجمن شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی شد که اعضای این تشکل را در برابر مشکلات و مسائل پیش آمده حمایت و پشتیبانی کند.

الگوبرداری از اتاق بازرگانی
انتقاد از تعدد اتحادیه‌ها و تشکل‌ها در بخش حمل‌و‌نقل کشور موضوع دیگری بود که از تریبون گردهمایی روز گذشته شنیده شد. فرهاد فزونی از اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران و از فعالان حوزه حمل‌و‌نقل بین‌المللی با انتقاد از این مسئله خواستار تجمیع گروه‌های مختلف ایجاد شده در این حوزه شد و به گفته وی از صنعت حمل‌و‌نقل باید صدای واحد شنیده شود.
فزونی همچنین پیشنهاد کرد که ساختاری به مانند اتاق بازرگانی برای بخش حمل‌ونقل کشور ایجاد شود تا در هر شهرستان فقط یک تشکل حمل‌و نقلی وجود داشته باشد و تشکل مادر نیز در تهران با عنوان کنفدراسیون شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی ایران تجمیع‌کننده نظرات و آرای تمامی فعالان اقتصادی این بخش و نماینده آنها در تصمیم‌سازی‌ها باشد.

 

 
914
close button