امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین |

اطلاعیه و اخبار -خبر بخش خصوصی برای توسعه مناسبات با کانادا
خبر بخش خصوصی برای توسعه مناسبات با کانادا
 
خبر بخش خصوصی برای توسعه مناسبات با کانادا
 :  تیتر خبر
1394/03/05
 :  تاریخ

نخستین جلسه شورای سیاستگذاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تجارت در ایران و نمایشگاه Made in Iran که قرار است شهریورماه امسال در کانادا برگزار شود، با حضور نمایندگان سازمان توسعه تجارت ، معاون امور نمایشگاهی شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ایران ،مدیرکل امور تشکل های اتاق بازرگانی ایران ، مدیرکل اروپا و امریکا اتاق ایران ، نماینده اتاق بازرگانی ایران و کانادا وبرخی فعالان بخش خصوصی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هومن حاجی پور، مدیرکل امور تشکل های اتاق بازرگانی ایران در این جلسه با اشاره به اینکه در فضای کنونی کشور ، اتاق به دنبال آن است که در رویدادهای بین المللی موثر برای بخش خصوصی مشارکت فعال داشته باشد و در این راستا هم مذاکرات بسیار گسترده ای با فعالان اقتصادی کشورهای تاثیرگذار جهانی شروع شده است، گفت: در جریان این همایش و نمایشگاه جانبی آن که با حمایت اتاق بازرگانی ایران برگزار می شود، بخش خصوصی در واقع متولی برقراری رابطه با کشوری شده که پیش از این روابط اقتصادی و سیاسی خوبی با ایران نداشته و با توجه به ضرورت توجه به سرمایه گذاری ها در پساتحریم وباتوجه به ظرفیت بسیار وسیعی که بازار این کشور برای جذب محصولات ایرانی دارد ، اهمیت برگزاری این نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تجارت در ایران را دوچندان کرده است.

وی با درخواست از مسوولان سازمان توسعه تجارت و شرکت نمایشگاه ها برای ارائه نظرات سازنده خود در برگزاری این نمایشگاه ، افزود: این رویداد در 3 بخش شامل برگزاری نمایشگاهی که به منظور ارائه توانمندی های تولیدی و صادراتی جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف فناوری ، معدن ، صنایع غذائی و عمدتا معرفی اقتصاد فرهنگ وهنر ایران است ، برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تجارت در ایران و برگزاری سمفونی صلح که مقارن با 11 سپتامبر و با توجه به تاکید دولت و مقام معظم رهبری درخصوص صلح پایدار جهانی، برگزار خواهد شد .

حاجی پور تصریح کرد: در واقع می خواهیم با سمفونی صلح ، برنامه زنده ای از حوزه فرهنگ و هنر ایرانی ارائه کنیم و بتوانیم تصویر واضحی از صلح طلبی مقارن با کشورمان به این کشورقاره آمریکای شمالی نشان دهیم .

در ادامه محمدجواد قنبری ، معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با اشاره به اینکه در یک سال گذشته در نمایشگاه های داخلی با افزایش 100 درصدی و از جهت حضور کشورهای خارجی با افزایش 200 درصدی مواجه بوده ایم ، گفت: کشورهای کانادا ، آمریکا و آلمان قطب های مهم نمایشگاهی جهان هستند و ما باید بتوانیم از ظرفیت نمایشگاه ها به خوبی استفاده کنیم.

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران همچنین ضمن تاکید بر استقبال از شکسته شدن سدها در برابر روابط اقتصادی ایران و کانادا و احیای روابط گذشته بعد از گذشت سالها با آمریکای شمالی، افزود: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به عنوان هماهنگ کننده بخش خصوصی که به دنبال برقراری و احیای روابط اقتصادی با کشورهای جهان به خصوص حوزه آمریکاست ، می تواند راهی باز کند که بتوان با نگاهی بهتر وارد این قضیه شد و این رابطه تجاری را مستحکم کرد.

قنبری با تاکید بر اینکه به هرحال این وقفه چندین ساله در روابط تجاری باید برداشته شود ، گفت: اکنون که قرار است به طور رسمی به عنوان نماینده بخش خصوصی ایران وارد این کشور شویم، بهتر است که ارتباط با شرکت ها با مطالعه بیشتری صورت گیرد و به اعتقاد من با وجود برنامه ریزی های صورت گرفته جهت برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تجارت در ایران در کنار نمایشگاه Made in Iran با ارتباط خوبی که با اتاق کانادا برقرار شده می توان به شروعی خوب در برقراری روابط تجاری میان دو کشور امیدوار بود.

در ادامه این جلسه ، مهندس فراز نماینده سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی گفت: بنده به عنوان نماینده فعالان اقتصادی در حوزه تشکل های صنفی معتقدم که درشرایط فعلی اقتصادی کشور وبا وجود دیپلماسی موجود در دولت تدبیر و امید و نوع نگرش و گفتمان در سطح بین المللی باید از اینگونه ابتکارات حمایت کرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت همایش گستران ایماژ بعنوان مجری در این زمینه تصمیم بسیار خوبی گرفته است ، افزود: قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار وظیفه بهبود شاخص های کسب و کار کشور را به اتاق بازرگانی محول کرده و اقدام اخیر بخش خصوصی در برقراری روابط اقتصادی با کانادا نیز در همین راستاست.

همچنین محمدرضا طلایی رییس مجمع تشکلهای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران گفت: در کانادا حدود 600 هزار ایرانی اقامت دارند که می توان بعنوان پل ارتباطی مناسب برای توسعه روابط تجاری دو کشور استفاده کرد و ما پیش از این نیز در بحث صادرات نرم افزار برای ورود به بازار آمریکا از این پتانسیل استفاده کرده بودیم.

وی افزود: اکنون نیز درنظر داریم با برگزاری نمایشگاه Made in Iranو همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تجارت در ایران که در تابستان امسال در کانادا برگزار می شود ، توانمندی های ایران در حوزه های دانش بنیان ، آی تی ، صنایع دستی ، سنگ های قیمتی ، طلا و جواهر ، خشکبار ، فرش و گروه کالاهایی که مزیت نسبی دارند را معرفی کنیم.

طلایی با اشاره به اینکه اکنون این نمایشگاه در سایت رسمی نمایشگاه بین المللی تورنتو به ثبت رسیده است ، اعلام کرد که پس از ثبت این نمایشگاه مذاکرات ما برای اعزام هیات تجاری به نمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر آمریکا نیز آغاز شده است
.

 

 
3760
close button